Hvis du går med overvejelser om at starte en virksomhed, eller du måske går og drømmer om at udvide til hobby og gøre det til en webshop, så skal du bruge noget professionelt og rent web design

Problematikken er bare, at web design er utrolig svært og absolut ikke noget man bør prøve at kaste sig ud i, hvis man er helt grøn i området. Det kræver en (eller flere, alt efter omfanget på din hjemmeside) web designere at virkelig lave en god hjemmeside der efterlader et indtryk hos den potentielle kunde eller gæst. 

Men hvad er det der skiller ulvene fra fårene når det kommer til professionelle hjemmesider, og hvad er det der gør at vi bliver hængende på en hjemmeside? Det kan du finde svar på i de to gåde råd om opsætning og planlægning af en erhvervshjemmeside herunder. 

Godt content er vejen frem

Når der tales om content, skal det forståes som den direkte oversættelse af selsamme – det er indhold. Det er den tekst du skriver på dine forskellige sider og det er dine billede- og videovalg.

Før du overhovedet kaster dig ud i at begynde at skrive noget tekst, skal du lære et nyt ord at kende – det er søgeordanalyse, og uden den kommer du absolut ingen vegne i din SEO optimering. 

Når du analyserer dine søgeord, finder du ud af hvad dine potentielle kunder søger på, når de leder efter dit brand eller produkt – og du kan vinde utroligt mange kunder, ved at gøre dette rigtigt. Hvis du har indtænkt de rigtige søgeord og nævner dem nok antal gange, vælger google at rangere dig bedre online, fordi den meget bedre kan forstå hvad din hjemmeside egentligt handler om. Hvis du kun har to linjer tekst på hver side af din hjemmeside, er der gode chancer for at du aldrig nogensinde kommer til at få den mindste smule organisk trafik.

Hvordan skal dine brugere navigeres rundt?

Er ting nummer to, som du bør tænke over før du ringer til dine lokale web designere og får en deal i hus. Hvis du har en god wayfinding på din hjemmeside er der nemlig meget bedre chancer for at dine potentielle kunder ender med at forlade din digitale butik en smule fattigere. Når du guider dine digitale gæster rundt på din hjemmeside, giver du også dig selv en fantastisk mulighed for at nudge dem i den ene eller anden retning – måske til et køb?