Coronavirussen er noget der har ramt alle brancher utrolig hårdt, men specielt inden for servicebranchen oplever man en stor nedgang i gæster. Nyheder fra servicebranchen viser at hoteller og oplevelseserhverv har mistet imellem 90 og 100% af deres gæster – noget der i høj grad kan slå branchen ihjel på sigt, hvis ikke det bliver håndteret ordenligt. 

Hvis du er serviceperson er der gode chancer for at du enten har måtte gå utrolig meget ned i tid eller helt er blevet opsagt. Hvis det er tilfældet finder du et par gode råd til at komme i gang igen. 

Servicefolk er nemlig nogle af de mest agile mennesker at have ansat, de er van til at have med kunder at gøre (og det kommer vi til at have behov for når der bliver åbnet op igen) og er ofte gode til økonomi, planlægning og eksivkvering af events og meget mere. 

Hvis du er en brancheperson

Hvis du brænder for servicefaget, men desværre befinder dig hjemme i denne tid, så er det nu du kan fordybe dig og blive endnu bedre til det du laver – det er kort sagt tid til lidt skole igen. På internettet kan man finde hjælp til det meste og hvis du har tiden kunne du med fordel melde dig til et kursus hvor du lærer lidt nyt. 

Står du i den uheldige situation at skulle til at ud og finde et nyt arbejde, så kan du med kurser på internettet være med til at lægge en helt ny stil for hvad dine kompetencer kan bruges til – og det kan være med til at score dig nye og spændende jobs når alt dette engang er overstået. 

Overvej digital gæsteservice

Har du arbejdet med service hele dit liv er der enormt gode chancer for at det udelukkende har været fysisk service – såkaldt gæsteservice. I en tid hvor de fleste processer også eksisterer online kunne du med fordel dykke ned i det såkaldte digitale gæsteservice.

Digital gæsteservice er et paraplybegreb der i høj grad er blevet vigtigere i denne digitale tid. Det dækker over den service vi yder overfor vores digitale gæster og er på nuværende tidspunkt halvt data og halv gætteleg – hvis du er en erfaren brancheperson ville du med fordel kunne drage gavn af din erfaring i servicefaget. 

Der er behov for at kunne yde god digital gæsteservice (og vide hvad det er) i en verden hvor al kontakt starter online.